...

Jak Oszacować Wartość Nieruchomości, Mieszkania czy Domu?

Szukając idealnego mieszkania, klienci często zastanawiają się, jak samemu oszacować wartość nieruchomości. Jest kilka sposobów na to, w pierwsze kroki można wykonać we własnym domu, otwierając komputer. Internet to będzie Twoja główna platforma sprzedażowa, dlatego warto najpierw tam zajrzeć.

Jak internet pomaga w wycenie mieszkania do sprzedaży?

Posiłkowanie się internetem to mało wyrafinowana metoda, która nie opiera się na żadnych wyliczeniach. Wciąż jednak warto zajrzeć na strony internetowe, gdzie znajdują się oferty sprzedaży mieszkań. Mogą to być popularne portale, takie jak OLX, Oto Dom, Gratka, czy nawet specyficzne grupy dyskusyjne na Facebooku.

Na samym początku wyceniania warto zorientować się, za jakie ceny można nabyć mieszkanie. Cena zmienia się w zależności od jego metrażu, wyposażenia, lokalizacji i stanu budynku. Biorąc na tapet ceny proponowane przez innych sprzedawców, ustalisz podstawę cenową, od której potem będziesz odejmować lub dodawać koszta. Możesz robić to tak długo, aż osiągniesz złoty środek i ustalisz cenę atrakcyjną dla siebie i dla nabywcy.

Kolejnym dobrym krokiem może być odwiedzenie kilku takich mieszkań. Jakość ofert wystawianych na internetowych portalach jest bardzo niepewna. Dlatego warto samemu przekonać się, czym jest „luksusowy apartament w studenckiej dzielnicy” w rozumieniu internetowych sprzedawców.

Ryzyko związane z korzystaniem jedynie z internetu

A jak oszacować wartość nieruchomości, aby najlepiej na tym wyjść? Niektórzy próbują wstawiać ogłoszenia o bardzo zawyżonej cenie, po czym stopniowo zmniejszają ją i sprawdzają, kiedy potencjalni klienci zaczną dzwonić. To kolejna metoda, która nie opiera się na żadnych wyliczeniach, a na zasadach panujących w internecie. To niekoniecznie gra warta świeczki, ponieważ może skutkować zgłoszeniem przez użytkowników i zablokowaniem konta.

Czy warto negocjować? Oczywiście, nie można założyć, że proponowana przez nas cena jest ostateczna i nie ulega żadnym zmianom. To może szybko odstraszyć potencjalnych nabywców, dlatego warto się do nich dostosować. Gdy wyceniasz mieszkanie do sprzedaży, warto zawyżyć cenę o około 6-8%, aby właśnie stworzyć dla siebie miejsce do negocjacji.

Następną metodą, która opiera się na internetowych wojażach, jest skorzystanie z porównywarek internetowych. Ich celem jest wskazanie cen podobnych mieszkań, które zostały już sprzedane. Wciąż jednak brakuje tutaj wejścia do mieszkania i oceny przez prawdziwego, żywego eksperta. I tutaj właśnie najlepiej sprawdzają się wyspecjalizowanie biura nieruchomości.

Biuro nieruchomości — usługa oszacowania wartości nieruchomości

Kontaktując się z biurem, masz pewność, że wycena twojego mieszkania będzie oparta na realnych wartościach. Specjaliści przede wszystkim oszacują wartość nieruchomości po lokalizacji. Ceny rosną w atrakcyjnych, dobrze skomunikowanych dzielnicach, z dostępem do sklepów, usług i infrastruktury miejskiej. Na cenę wpłynie także metraż, liczba pokoi oraz funkcjonalny układ pomieszczeń. Przestronne, dobrze zaprojektowane mieszkania są bardziej atrakcyjne.

Kolejnym aspektem ważnym przy wycenie będzie stan techniczny mieszkania. Dobry stan budynku i samego lokalu, świeżo przeprowadzone remonty i aktualna dokumentacja techniczna podnoszą wartość nieruchomości. Tutaj biuro może pomóc w postaci kontaktu ze specjalistami, którzy przeprowadzą odpowiednie poprawki. Dodatkowo przy wycenie ważne będą elementy, takie jak balkon, piwnica, garaż czy miejsca parkingowe.

Jednak to analiza rynku będzie tutaj najważniejsza. Chociaż można posługiwać się internetem, to wciąż nie będzie to na tak dogłębnym poziomie, jaki oferują biura nieruchomości. Nie wspominając o dokumentacji, która dla początkującego sprzedawcy mieszkań może być po prostu zbyt zawiła i niepotrzebnie go zniechęci.

Czytaj więcej:
Na skróty:

SZUKASZ PROFESJONALNEJ AGENCJI NIERUCHOMOŚCI? NAPISZ WIADOMOŚĆ LUB ZADZWOŃ

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.